Warsztaty produktowe dla WAGO – światowego lidera w dziedzinie technologii połączeń elektrycznych i automatyki
Case Study

WAGO – Warsztaty produktowe pomogły uzyskać pełen obraz aplikacji

WAGO to światowy lider w dziedzinie technologii połączeń elektrycznych i automatyki. Firma nieustannie się rozwija – obecnie zatrudnia ok. 8,6 tys. pracowników na całym świecie, a także bije rekordy sprzedaży. W ubiegłym roku firma uzyskała rekordowy poziom przychodów ze sprzedaży – 1,19 mld euro.

Potrzebą Klienta było stworzenie produktu pod konkretną, wewnętrzną grupę odbiorców. Chodziło o aplikację społecznościową dla elektryków i hurtowni elektrycznych, która umożliwiłaby dzielenie się efektami prac w wewnętrznej sieci specjalistów.

desktop-wago-main
mobile-wago-main
Metody
Faza odkrywania
Event Storming
Szkicowanie widoków
Metody
Faza odkrywania
Event Storming
Szkicowanie widoków
Potrzeba doprecyzowania sposobu działania aplikacji oraz kompleksowej analizy technicznej

Klient posiadał sprecyzowane wymagania niefunkcjonalne oraz biznesowe dotyczące projektu wraz z konkretnymi pomysłami na jego implementację. Jednak nie było w nim dokładnego spisu procesów i wymagań technologicznych, dlatego klient zdecydował się na współpracę w ramach warsztatów produktowych. Głównym celem było większe doprecyzowanie sposobu działania aplikacji oraz kompleksowa analiza techniczna.

Nasze rozwiązanie

Jaki był przebieg warsztatów produktowych?

W ramach analizy przedwdrożeniowej zapoznaliśmy się z wszystkimi materiałami, które pomogły kompleksowo przygotować się do warsztatów produktowych. W tym czasie skupiliśmy się na poznaniu dostępnych informacji i stworzeniu ścieżek, możliwych do implementacji na podstawie pomysłów klienta.

Warsztaty produktowe trwały trzy dni i miały na celu zarówno pomoc dla Klienta w zakresie zrozumienia działania aplikacji, jak i przygotowaniu projektowym dla zespołu deweloperskiego. Poszczególne techniki wykorzystywane podczas sesji ułatwiły zrozumienie poszczególnych etapów działania aplikacji.

Faza odkrywania (Discovery) – Dzień 1
Na tym etapie koncentrowaliśmy się przede wszystkim na dokładnej analizie grupy docelowej oraz badaniu potrzeb. W trakcie fazy odkrywania krok po kroku badaliśmy charakterystykę produktu i potrzeby użytkowników, a także określaliśmy wartości, jakie możemy dostarczyć za pomocą aplikacji.

Event Storming — Dzień 2
Po zebraniu informacji o użytkownikach produktu tworzyliśmy wizualizację procesów zachodzących w aplikacji. Analizowaliśmy jej działanie, badając konkretne zdarzenia, które mają miejsce na każdym etapie.
W tym celu zespół specjalistów podzielił się na trzy grupy, w którym każda pracowała nad danym obszarem funkcjonalnym. Wszystkie zdarzenia zapisywaliśmy na kolorowych karteczkach prezentujących ścieżkę działania systemu. Następnie członkowie każdej z grup się wymieniali, po to by każdy uzyskał pełen obraz projektu.

Szkicowanie widoków — Dzień 3
W kolejnym dniu pracowaliśmy z widokami projektu. Za pomocą metody “Szalonych Ósemek” stworzyliśmy proste szkice widoku aplikacji i na ich podstawie zbudowaliśmy User Flow Diagram określający sposób działania użytkownika w aplikacji.

hero_img
left-mobile-wago
right-mobile-wago

Materiały dla klienta

event-storming-wago-desktop
event-storming-mobile
Zakres pracy

Kluczowe rezultaty warsztatów

01
Plan potrzebny do stworzenia MVP wraz z pełną analizą wymagań funkcjonalnych
Opracowano skuteczny plan wdrożenia projektu z wytypowaniem kluczowych funkcjonalności, które mają być zbudowane.
02
Cyfrowa dokumentacja User Journey Diagram
Klient otrzymał pełen pakiet materiałów m.in. efekt prac na tablicy Miro wraz z odzwierciedleniem procesów w aplikacji.
03
Dokładna estymacja kosztów
Zgromadzone dane podczas warsztatów produktowych ułatwiły uzyskanie oceny złożoności projektu. To wpłynęło na przygotowanie dokładnej estymacji kosztów.
quote-2
Doceniam ich pomysły, doświadczenie oraz szczerość.
Widać było, że czerpali dużo przyjemności z realizacji zadań. Współpraca z Blurify dała nam wiedzę, której potrzebowaliśmy. W efekcie czego decyzje podejmowaliśmy nie na podstawie przeczucia, a danych. Po warsztatach firma przygotowała dla nas opis procesów, klikalny prototyp i bardzo szczegółową specyfikację techniczną.
Aleksander_Czech
Aleksander Czech
Marketing Manager, Wago
Weź udział w warsztatach produktowych dostosowanych do Twoich potrzeb