Aplikacja webowa dla WSiP – optymalizacja pracy konsultantów lidera rynku edukacyjnego w Polsce
Case Study

SpotApp – Aplikacja webowa dla największego wydawnictwa edukacyjnego w Polsce

SpotApp to aplikacja zbudowana dla WSiP — jednego z najważniejszych wydawnictw edukacyjnych w Polsce. Klient działa nieprzerwanie od 1945 roku i nadal się rozwija. Ma na swoim koncie miliony wydrukowanych podręczników.

W 2011 r. portal WSiP staje się platformą edukacyjną dla ucznia i portalem z materiałami dla nauczyciela. Obecnie strony WSiP odwiedza średnio 1,2 mln użytkowników miesięcznie, a z jednego z serwisów firmy (Uczę.pl) pobrano 12 mln materiałów edukacyjnych.

hero
hero_mobile
Technologie
PHP
React
MySQL
MongoDB
Techstack
PHP
React
MySQL
MongoDB
Stworzenie aplikacji, która ułatwia pracę konsultantów edukacyjnych

Nasz klient potrzebował narzędzia, które ułatwiłoby pracę konsultantów edukacyjnych i pracowników Telecentrum w pozyskiwaniu informacji od nauczycieli, głównie za pomocą procesów ankietowych . Do tej pory każdy konsultant wykonywał tę prace ręcznie, w formie pisemnej, a następnie wprowadzał informacje do systemu.

Celem stworzenia aplikacji webowej było odciążenie pracowników od zbędnej papierologii oraz digitalizacja procesów . Naszym priorytetem było zbudowanie profesjonalnego produktu — najpierw wersji MVP z podstawowymi funkcjami, a następnie rozwijanie aplikacji o dalsze moduły.

middle1
middle 1
middle2
middle2
Nasze rozwiązanie

Jak pomogliśmy klientowi osiągnąć cele biznesowe?

Korzystając z metodyki Scrum, stworzyliśmy aplikację webową SpotApp, której rozwój podzielony jest na dwa etapy. Pierwszy z nich zakładał wdrożenie kluczowych funkcjonalności dla pracowników, jako MVP aplikacji, a następnie przetestowanie jej wśród odbiorców. Etap drugi obejmuje stworzenie panelu administratora oraz dedykowanego modułu dla pracowników Telecentrum — Spotkania Centralne.

Aby sprostać wymaganiom projektowym, konieczne było zbudowanie stabilnego interfejsu łączącego nasze rozwiązanie z API z udostępnionym przez HubSpota. Wdrożenie tej integracji było dużym wyzwaniem, ponieważ wszystkie dane pobieramy z otoczenia Hubspota, natomiast samo API HubSpota narzucało nam pewne ograniczenia, którym na bieżąco staraliśmy się sprostać.

W celu odpowiedniego skalowania aplikacji zbudowaliśmy rozwiązanie umożliwiające zwielokrotnienie limitów zapytań.  Aby sprawdzić wydajność, wykonaliśmy testy weryfikujące jej niezawodność. Przeprowadzaliśmy też testy jednostkowe oraz code-review, by zweryfikować, czy aplikacja nie zawierała błędów.
Infrastruktura wersji deweloperskiej aplikacji została wdrożona za pośrednictwem usług chmurowych AWS, gwarantując zarówno dostępność, jak i bezpieczeństwo serwisu w trakcie procesu developmentu i testowania. Zgodnie z prośbą klienta wersja produkcyjna aplikacji została dostosowana do wdrożenia na jego prywatnych serwerach, dodatkowo chronionych przez VPN. Użycie Bitbucket Pipelines oraz Dockera pozwoliło nam na automatyzację procesu wdrożenia i integracji.
bottom
bottom
quote-2
Erik Kierr
Zakres pracy

Kluczowe funkcje

01
Integracja aplikacji z API Hubspota
Interfejs będący adapterem pomiędzy API HubSpota, a SpotApp.
02
Projekt UI/UX
Atrakcyjny wizualnie interfejs użytkownika, zaprojektowany przez naszego UX designera.
03
Uwierzytelnianie użytkowników
Możliwość bieżącego dodawania danych do systemu, np. dodawanie i uwierzytelnianie użytkowników za pomocą Active Directory.
04
Testy wydajnościowe i jednostkowe
Testy wydajnościowe dla platformy weryfikowały niezawodność platformy, a jednostkowe służyły do sprawdzenia błędów w kodzie.
05
Skalowanie aplikacji
Rozwiązanie umożliwiające zwielokrotnienie limitów zapytań.
06
Wdrożenie aplikacji
Wdrożenie aplikacji odbyło się na prywatnych serwerach klienta a w wersji deweloperskiej za pomocą usług AWS Docker. Dzięki tej usłudze AWS tworzenie, dostarczanie i uruchamianie rozproszonych aplikacji odbywa się w sposób niezawodny.
Potrzebujesz darmowej konsultacji lub wyceny projektu?
Nawiąż współpracę z wielokrotnie nagradzanym software house'em.