Aplikacja webowa SpotApp stworzona dla WSiP – największego wydawnictwa edukacyjnego w Polsce
SpotApp to aplikacja, którą nasz zespół zbudował dla WSiP — wiodącego wydawnictwa edukacyjnego w Polsce. WSiP działa nieprzerwanie od 1945 roku i nadal się rozwija, stawiając na wdrażanie innowacyjnych rozwiązań w edukacji. WSiP sprzedało ok. 4,7 mln podręczników w 2023 roku.
Obecnie strony internetowe wydawnictwa odwiedza średnio 1,2 mln użytkowników miesięcznie, a z jednego z serwisów firmy (Uczę.pl) pobrano już aż 12 mln materiałów edukacyjnych.
Aplikacja, która ułatwia pracę konsultantów edukacyjnych
Nasz klient potrzebował narzędzia do pozyskiwania informacji od nauczycieli, które miało ułatwić pracę konsultantów edukacyjnych i pracowników Telecentrum. Do tej pory każdy konsultant wypełniał ankiety w formie pisemnej, a następnie wprowadzał zgromadzone informacje do systemu.
Celem nowej aplikacji webowej było odciążenie pracowników od zbędnej papierologii oraz digitalizacja procesów. Naszym priorytetem było zbudowanie profesjonalnego produktu — początkowo wersji MVP z podstawowymi funkcjami, a następnie rozwijanie aplikacji o dalsze moduły.
Jak pomogliśmy klientowi osiągnąć cele biznesowe?
Korzystając z metodyki Scrum, stworzyliśmy profesjonalną aplikację webową SpotApp, której rozwój podzielony był na dwa etapy. Pierwszy z nich zakładał wdrożenie kluczowych funkcjonalności dla pracowników (MVP aplikacji) a następnie przetestowanie jej wśród odbiorców. Etap drugi obejmował stworzenie panelu administratora oraz dedykowanego modułu dla pracowników Telecentrum — Spotkania Centralne.
Aby sprostać wymaganiom projektowym, konieczne było zbudowanie stabilnego interfejsu łączącego nasze rozwiązanie z API z udostępnionym przez HubSpota. Wdrożenie tej integracji było dużym wyzwaniem, ponieważ wszystkie dane pobieramy z otoczenia Hubspota, natomiast samo API HubSpota narzucało nam pewne ograniczenia, którym na bieżąco staraliśmy się sprostać.