Kompleksowe warsztaty produktowe dla WSiP
Zmapowanie kluczowych procesów w aplikacji i stworzenie nowej wersji systemu
Klientowi zależało na stworzeniu nowego systemu na bazie istniejącego narzędzia, które nie było wystarczająco wydajne i przy wzmożonym ruchu pod koniec okresów rozliczeniowych nie spełniało swojej funkcji. System o roboczej nazwie nakładka na Hubspota służy pozyskiwaniu, przechowywaniu i przetwarzaniu danych z ankiet od nauczycieli gromadzonych przez konsultatów edukacyjnych oraz pracowników telecentrum.
Udoskonalenia i rozwój funkcjonalności nowego systemu miały zdecydowanie ułatwić pracę użytkownikom. Aby móc stworzyć wydajne oprogramowanie w pełni odpowiadające potrzebom użytkowników, klient potrzebował kompleksowej analizy grupy docelowej, zmapowania kluczowych procesów w aplikacji i zweryfikowania zgromadzonych materiałów.
Jak pomogliśmy klientowi osiągnąć cele biznesowe?
Zaproponowaliśmy klientowi udział w warsztatach produktowych, które adresowały wszystkie wyzwania i problemy. Klientowi zależało na możliwość konsultacji pomysłu ze specjalistami, a także świeżym spojrzeniu na zgromadzone materiały i ich analizie.
Na warsztatach skoncentrowaliśmy się na dogłębnym zrozumieniu jego potrzeb, przeanalizowaniu działania aplikacji oraz zgromadzeniu informacji umożliwiających szybkie rozpoczęcie procesu tworzenia systemu. W ramach sesji bardzo szeroko omówiliśmy wszystkie aspekty związane z tworzeniem aplikacji i dopasowaniem jej do grupy docelowej korzystając z profesjonalnych technik.
Celem było dostosowanie nowej wersji aplikacji do urządzeń przenośnych, takich jak laptopy i tablety, dzięki czemu proces ankietowania miał stać się przyjemniejszy oraz dużo bardziej wydajny, a dostęp do informacji – zdecydowanie łatwiejszy. Kluczowa była również możliwość bieżącego dodawania danych do systemu.
Warsztaty umożliwiły wymianę spostrzeżeń pomiędzy pracownikami z różnych działów i spojrzenie na produkt z szerszej perspektywy. Zmapowaliśmy wszystkie najważniejsze procesy w aplikacji za pomocą metody Event Storming.
Analiza procesów pomogła zrozumieć, które funkcjonalności są kluczowe, jakich brakuje, a także umożliwiło wskazanie niezbędnych integracji w systemie. Po sesjach dostarczyliśmy komplet materiałów, w tym bardzo kompleksową analizę przedwdrożeniową, co pozwoliły na szybki i bezproblemowy start developmentu.