Kapica – aplikacja mobilna dla firmy produkującej 10 tys. okien miesięcznie
Case Study

Kapica – aplikacja mobilna dla firmy produkującej 10 tys. okien miesięcznie

Firma Kapica, renomowany producent okien i drzwi PVC oraz z aluminium, zdecydowała się na rozbudowany projekt mobilnej aplikacji B2B. Jej celem jest umożliwienie klientom monitorowanie zamówień oraz statusu wypożyczonych stojaków, a jednocześnie ułatwienie pracownikom Kapicy śledzenie płatności i wypożyczonego asortymentu.

hero_img
hero_img
Technologie
React.js
Next.js
PHP Symfony
Cloud: AWS
MySQL
MSSQL
Technologie
React.js
Next.js
PHP Symfony
Cloud: AWS
MySQL
MSSQL
Wyzwania projektowe

Kapica borykała się z dwoma głównymi problemami: opóźnieniem zwrotu stojaków oraz trudnościami w zarządzaniu dokumentacją i zamówieniami B2B. Okna i drzwi dostarczane są na specjalnych stojakach, które należy zwrócić w ustalonym terminie. Jednakże, klienci często nie przestrzegają terminów, co powoduje problemy z realizacją zamówień innych klientów.

Ponadto, zbieranie dokumentów i monitorowanie płatności było czasochłonne i wymagało skomplikowanej koordynacji. Co więcej, dane o zamówieniach i klientach były przechowywane w czterech różnych systemach zewnętrznych, co wyraźnie utrudniało pracę. Nowa aplikacja miała również być zaprezentowana na targach branżowych, aby ułatwić komunikację z dystrybutorami.

middle1
middle1
middle2
middle2
middle3
middle3
Nasze rozwiązanie

W jaki sposób pomogliśmy klientowi usprawnić uproces zarządzania zamówieniami?

Aby zrealizować biznesowe cele Kapicy, zorganizowaliśmy warsztaty produktowe, które ułatwiły nam zidentyfikowanie potrzeb klienta, a następnie dopasowanie do nich zestawu rozwiązań zaimplementowanych w aplikacji mobilnej. Klienci będą mogli monitorować terminy zwrotu stojaków i otrzymywać alerty, jeśli je przekroczą. Zaprojektowaliśmy też moduł do zbierania, śledzenia i zarządzania zamówieniami klientów, który umożliwia sprawdzanie ich statusów.

System będzie skutecznie zarządzał dokumentacją związaną z zamówieniami i ułatwi śledzenie terminów płatności faktur. Automatyczne przypomnienia o płatnościach zredukują opóźnienia. Pracownicy będą mieli też łatwiejszy dostęp do informacji o zamówieniach, stojakach, klientach czy dokumentach, gdyż będą będą one agregowane w jednym systemie, a nie tak jak dotychczas – w czterech.

Niezbędne do tego było stworzenie bazy pośredniej napisanej w MSSQL. Nasi programiści zbudowali i wdrożyli bazę, która obecnie sprawnie odczytuje dane pochodzące z czterech niezależnych systemów. Dzięki efektywnemu planowaniu, byliśmy w stanie dostarczyć projekt wcześniej niż wstępnie zakładano.

Co więcej, zespół designerów od podstaw zaprojektował, a następnie wdrożył – zgodny z brandbookiem Kapicy – UI (ang. User Interface) całej aplikacji.

bottom1
bottom1
bottom2
bottom2
bottom3
bottom3
Zakres pracy

Kluczowe funkcje

01
Monitorowanie zamówień
Śledzenie i skuteczne zarządzanie zamówieniami.
02
Zarządzanie asortymentem klienta
Precyzyjne śledzenie wypożyczonych stojaków.
03
Trackowanie poziomu zadłużenia
Generowanie incydentów i alertów w przypadku opóźnień płatności.
04
Podpis elektroniczny
Elektroniczne podpisywanie dokumentów.
05
System ról i uprawnień
Zapewnienie bezpiecznego dostępu do danych.
06
Moduł bloga dla klientów
Informowanie o nowościach i aktualnościach.
Potrzebujesz darmowej konsultacji?
Napisz do nas, a my za darmo oszacujemy Twój projekt.