Kapica – aplikacja mobilna dla firmy produkującej 10 tys. okien miesięcznie
Firma Kapica, renomowany producent okien i drzwi PVC oraz z aluminium, zdecydowała się na rozbudowany projekt mobilnej aplikacji B2B. Jej celem jest umożliwienie klientom monitorowanie zamówień oraz statusu wypożyczonych stojaków, a jednocześnie ułatwienie pracownikom Kapicy śledzenie płatności i wypożyczonego asortymentu.


Wyzwania projektowe
Kapica borykała się z dwoma głównymi problemami: opóźnieniem zwrotu stojaków oraz trudnościami w zarządzaniu dokumentacją i zamówieniami B2B. Okna i drzwi dostarczane są na specjalnych stojakach, które należy zwrócić w ustalonym terminie. Jednakże, klienci często nie przestrzegają terminów, co powoduje problemy z realizacją zamówień innych klientów.
Ponadto, zbieranie dokumentów i monitorowanie płatności było czasochłonne i wymagało skomplikowanej koordynacji. Co więcej, dane o zamówieniach i klientach były przechowywane w czterech różnych systemach zewnętrznych, co wyraźnie utrudniało pracę. Nowa aplikacja miała również być zaprezentowana na targach branżowych, aby ułatwić komunikację z dystrybutorami.






W jaki sposób pomogliśmy klientowi usprawnić uproces zarządzania zamówieniami?
Aby zrealizować biznesowe cele Kapicy, zorganizowaliśmy warsztaty produktowe, które ułatwiły nam zidentyfikowanie potrzeb klienta, a następnie dopasowanie do nich zestawu rozwiązań zaimplementowanych w aplikacji mobilnej. Klienci będą mogli monitorować terminy zwrotu stojaków i otrzymywać alerty, jeśli je przekroczą. Zaprojektowaliśmy też moduł do zbierania, śledzenia i zarządzania zamówieniami klientów, który umożliwia sprawdzanie ich statusów.
System będzie skutecznie zarządzał dokumentacją związaną z zamówieniami i ułatwi śledzenie terminów płatności faktur. Automatyczne przypomnienia o płatnościach zredukują opóźnienia. Pracownicy będą mieli też łatwiejszy dostęp do informacji o zamówieniach, stojakach, klientach czy dokumentach, gdyż będą będą one agregowane w jednym systemie, a nie tak jak dotychczas – w czterech.
Niezbędne do tego było stworzenie bazy pośredniej napisanej w MSSQL. Nasi programiści zbudowali i wdrożyli bazę, która obecnie sprawnie odczytuje dane pochodzące z czterech niezależnych systemów. Dzięki efektywnemu planowaniu, byliśmy w stanie dostarczyć projekt wcześniej niż wstępnie zakładano.
Co więcej, zespół designerów od podstaw zaprojektował, a następnie wdrożył – zgodny z brandbookiem Kapicy – UI (ang. User Interface) całej aplikacji.





